dinsdag 01 september 2020

VBC-leden spelen elkaar de bal toe! - editie 2


Deze nieuwsbrief is de 2e in het kader van de VBC-actie ‘Speel elkaar de bal toe’. Een actie waarbij leden gestimuleerd worden elkaar letterlijk en figuurlijk de bal toe te spelen in deze coronaperiode. In deze editie de ervaringen van Jan Kassa en Triple8.

‘Wij investeren graag in creatieve netwerken om expertise en klussen te delen.’

‘Omdenken en zoeken naar nieuwe oplossingen of andere manieren om de klant te bereiken met relevante producten en diensten tijdens de corona crisis zorgt ervoor dat je bedrijf niet ineens helemaal "verdwijnt.

 

 

Terug


vrijdag 28 augustus 2020

Triple8 speelt jou de bal toe!


Triple8
Door: Laurens Mostert - laurens.mostert@triple8.nu
www.triple8.nu

Triple8 helpt bij het verkrijgen van extra zichtbaarheid en klanten. Gespecialiseerd in het doormeten van de effecten van (online) marketingcampagnes.

Tot welke (creatieve) oplossingen of andere manieren van werken is jouw onderneming gekomen? Plan maken voor de toekomst. Zo hebben wij in het verleden vrijwel geen aandacht gehad voor de eigen website en promotie. Hier willen wij graag structureel bouwen aan ons netwerk en betere online zichtbaarheid voor triple8.

Welke diensten en producten kunnen de collega-ondernemers van nut zijn en wil jij graag onder de aandacht brengen?
(online) Marketingcampagnes en doormeten van de effecten ervan. Graag kijken wij eens (kosteloos) mee naar de inrichting van tools als Tag Manager en Google Analytics. Ook denken wij graag mee waar je nog meer (online) zichtbaar kan zijn en waar de beste kansen zijn om nieuwe klanten te krijgen.

Vanuit onze ervaring in Amsterdam en Hong Kong zijn wij reeds gewend aan creatieve netwerken om expertise en klussen te delen. Daar investeren wij dan ook graag in. Neem dus gerust contact op. Wij drinken graag samen met u een kopje koffie of een glaasje bier.

Welke tips/trics/lessons-learned/flops wil jij delen?
Investeer juist in deze periode in samenwerkingen met andere ondernemers. Houd rekening met de situatie van je klanten zoals ook wij dat doen voor bijvoorbeeld onze klanten waar onder Twistvliet en Maxxton welke actief zijn in vakantiewoningen verhuur.

Dit artikel is geplaatst in het kader van de ‘ballenactie’ van de VBC waarbij leden elkaar in de corona-periode letterlijk en figuurlijk de bal toespelen.



vrijdag 28 augustus 2020

Jan Kassa speelt jou de bal toe!


Jan Kassa 
Door: Marc Overeem - marc@jankassa.nl
www.jankassa.nl

Verhuur en verkoop van kassasystemen. Onderhoud en reparaties. 365 dagen per jaar hulp. 200% service. Jouw zaak is onze zorg.

Wat zijn de veranderingen/uitdagingen geweest voor jouw onderneming tijdens deze corona-periode? 
Realisatie van oplossingen waarmee horecaondernemers en winkeliers met minder personeel toch meer klanten van dienst kunnen zijn. Hierbij moet ook ten behoeve van de veiligheid van medewerkers, de fysieke afstand van minimaal 1,5 meter gewaarborgd zijn en deze oplossingen moeten ook voor ondernemers met een kleiner budget, waartoe veel van onze relaties door de corona crisis behoren, betaalbaar zijn.

Tot welke (creatieve) oplossingen of andere manieren van werken is jouw onderneming gekomen?

Wij hebben een Mini Kiosk zelfbedieningskassa op de markt gebracht . Dit biedt voor de horeca een oplossing om met minder personeel toch open te kunnen blijven en zonder dat dit ten koste gaat van de service of snelheid waarmee een klant zijn aankoop kan doen. Daarnaast hebben wij een bestelsysteem gerealiseerd waarmee gasten via hun eigen telefoon, door het scannen van een QR barcode, vanaf de tafel in een restaurant of vanuit hun kamer in een hotel of resort, eten kunnen bestellen bij het restaurant.

Welke diensten en producten kunnen de collega-ondernemers van nut zijn en wil jij graag onder de aandacht brengen?
De Mini Kiosk kassa is een zelfstandig werkend kassasysteem waarmee een cafetaria of food corner met een medewerker minder aan de counter zal kunnen werken. Deze oplossing bespaart kosten en is na aanschaf verder geheel eigendom en vrij van maandelijks terugkerende kosten.

Welke tips/trics wil jij delen?
Omdenken en zoeken naar nieuwe oplossingen of andere manieren om de klant te bereiken met relevante producten en diensten tijdens de corona crisis zorgt ervoor dat je bedrijf niet ineens helemaal "verdwijnt". Vanuit de horeca waren er ook allerlei initiatieven om toch producten en diensten buiten de deur te blijven leveren, ook al was dit nooit daarvoor een kernactiviteit van deze bedrijven. We zagen dat klanten bijvoorbeeld massaal bierpakketten voor thuisconsumptie gingen bestellen bij hun geliefde horecabedrijf terwijl andere bedrijven echt voor de volle 100% hun bedrijf "op slot" hadden gedaan.

Dit artikel is geplaatst in het kader van de ‘ballenactie’ van de VBC waarbij leden elkaar in de corona-periode letterlijk en figuurlijk de bal toespelen.